سایت فرهنگی دینی خبری و دانلود،دانلود آهنگ،مسایل دینی،مسایل شرعی،اسلام،اخبار فرهنگی،اخبار هنری،اخبار سیاسی،سایت الحمات

اندازه دور کمر پیش بینی کننده ریسک حمله قلبی

اندازه دور کمر پیش بینی کننده ریسک حمله قلبی

دسته بندی : الحمات تاریخ : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

میگنا: محققان عنوان می کنند زنانی که دور کمرشان بیشتر از دور باسن شان است بیش از مردان دارای وضعیت مشابه در معرض ریسک حمله قلبی قرار دارند. در این مطالعه، حدود نیم میلیون زن و مرد در رده سنی ۴۰ تا ۶۹ سال در بریتانیا که هیچ سابقه بیماری قلبی نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند. زنان دارای نسبت بالا کمر به باسن در مقایسه با مردان دارای همین نسبت، ۱۵ درصد بیشتر در معرض حمله قلبی بودند. نتایج بیانگر این مطلب است که اندازه گیری اندازه دور کمر و مقایسه آن با اندازه دور باسن می تواند روش بهتری برای پیش بینی ریسک بیماری قلبی در مقایسه با اندازه گیری شاخص کل توده بدنی باشد. مطالعه اخیر محققان نشان می دهد برای حفظ سلامت کبد، کنترل اندازه دور کمر مهم تر از کنترل وزن است. همچنین طبق یافته های محققان دانشگاه میلان ایتالیا، ایجاد چربی دور کمر می تواند موجب بروز مشکلات جدی تری در مقیاس با چاقی در روند ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی شود. به گفته این محققان به نظر می رسد شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر جزو بهترین شاخص های نشان دهنده خطر ابتلا به کبد چرب غیرالکلی باشند. این مطالعه نشان می دهد زنان با دور کمر بالای ۳۵ اینچ (۸۸٫۹ سانتی متر) و مردان با دور کمر بالای۴۰ اینچ (۱۰۱٫۶ سانتی متر) در معرض بیماری های متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی) قرار دارند و همین امر احتمال ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را افزایش می دهد. این محققان اعلام کردند در حال انجام پژوهش ها و بررسی های تکمیلی هستند تا مشخص شود اندازه دور کمر افراد (نه وزن آنها) چگونه خطر بروز عوارض ناشی از این بیماری را افزایش می دهد. هیچ درمان خاصی برای این عارضه وجود ندارد و معمولا کنترل وزن و ‌دیابت در این حالت توصیه می شود. پزشکان معمولا به بیماران توصیه می کنند وزن خود را کاهش دهند و روزانه حدود ۳۰ دقیقه پیاده روی کنند. محدود کردن غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، برنج، سیب زمینی و ذرت و نوشیدنی های شیرین برای کنترل کبد چرب مفید است. از طرفی پزشکان توصیه می کنند که کلسترول خون با اجتناب از مصرف غذاهای چرب کنترل شود و‌ به جای غذاهای چرب و شیرین و گوشت قرمز، از میوه و سبزیجات و گوشت سفید استفاده شود.نتایج این مطالعه در کنگره کبد اروپا در بارسلونا مطرح شده است. بنابراین همه به ویژه کارمندان پشت میزنشین باید به کوچک کردن شکم صرفا به دیده زیبایی اندام نگاه نکنند . همانطور که می بینید داشتن شکم بزرگ می تواند شما را در معرض مشکلات جدی تری قرار دهد.و سلامتی شما را به خطر بیندازد. لذا توصیه می شود برنامه غذایی خود را اصلاح کنید و از تحرک، پیاده روی، ورزش روزانه و منظم غافل نباشید. و کمتر از وسایل نقلیه استفاده کنید.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.