سایت فرهنگی دینی خبری و دانلود،دانلود آهنگ،مسایل دینی،مسایل شرعی،اسلام،اخبار فرهنگی،اخبار هنری،اخبار سیاسی،سایت الحمات

7سال در پروژه مختارنامه وقت گذاشتم/ در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود

احمد نمازی بدلکار و مربی سواری کاری سینما و تلویزیون: بدلکاری در فیلم های تاریخی نسبت به فیلم های اکشن به دلیل کمبود امکانات در فیلم های تاریخی سخت تر است و ترجیح می دهم که در فیلم های تاریخی کار کنم چون تاریخ را دوست دارم.

به گزارش گلستان ما، احمد نمازی بدلکار و مربی سواری کاری سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: از سال ۵۲ وارد عرصه بدلکاری و سوارکاری شدم اما برای مدتی این کار را کنار گذاشته و به آموختن علم آن پرداختم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به این عرصه بازگشتم.

وی افزود: من وقتی که وارد یک پروژه می شوم دوست دارم آن کار را به بهترین شکل انجام دهم و در این چند سالی که فعالیت داشته و دارم سعی کرده ام که کارم را خوب ارائه دهم.

نمازی در مورد فعالیت و کارنامه هنری خود گفت: در سینما من را به عنوان مربی سوارکاری و بدلکاری می شناسند، اولین فیلمی که به عنوان بدلکار در آن حضور داشتم به نام "سمعک عیار" به کارگردانی محمدرضا اصلانی بود، پس از انقلاب با فیلم "سفیر" ساخته فریبرز صالح به سینما بازگشتم که اولین فیلم تاریخی سینمای ایران بود و دیگر فیلم هایم که خیلی برای مردم نام آشنا هستند، سریال امام علی(ع)،مختارنامه، روز واقعه، روزی روزگاری، تفنگ سرپر، ولایت عشق و . . . را می توان نام برد.

بدلکار سریال مختارنامه با اشاره به سختی پروژه های تاریخی گفت: بدلکاری در فیلم های تاریخی نسبت به فیلم های اکشن به دلیل کمبود امکانات در فیلم های تاریخی سخت تر است و ترجیح می دهم که در فیلم های تاریخی کار کنم چون تاریخ را دوست دارم.

احمد نمازی اذعان داشت: مشکلات زیادی در این حرفه به دلیل این که گروه تولید تقریبا چند روز قبل از فیلمبرداری به سراغ بدلکار می آیند، وجود دارد، به همین دلیل من زمان کمی برای آموزش دادن به سوارکاران و بازیگران دارم؛ با این که مشکلات زیادی در این حرفه وجود دارد اما زمانی که نتیجه کارم را می بینم از آن لذت می برم، به عنوان مثال صحنه تاخت حضرت علی (ع) را که می بینم تمام خستگی کار از بدنم خارج می شود.

این بدلکار سینما در ادامه عنوان کرد: در کار بدلکاری باید خیلی محتاط بود و تمام جوانب را در نظر گرفت تا به فیلم لطمه ای وارد نشود چرا که کارگردانی مثل داود میرباقری و یا مهدی فخیم زاده باید از جانب کار بدلکاری خیالش آسوده باشد. با فخیم زاده ۳ فیلم کار کردم، او فردی محترم و در کار خود بسیار حرفه ای است.

وی از پیمان ابدی بدلکار سینما یاد کرد و افزود: پیمان ابدی در کار خود بسیار استاد بود اما نباید در کار بدلکاری عجول بود و متاسفانه هنگام بدلکاری جانش را از دست داد، من فکر می کنم که مقداری در کار خود عجله کرده بود؛ بدلکاری کاری خطرناک است و باید بسیار محتاط بود.

نمازی با اشاره به سریال مختارنامه اظهار داشت: در پروژه مختارنامه خیلی به من فشار وارد شد، ۷ سال در این پروژه کار کردم و تمام راکوردها را خودم حفظ می کردم که کدام اسب برای کدام شخصیت است، ۱۶۰ سوار را صف آرایی می کردم و سوارکاری شان با من بود.

وی در پایان گفت: تنها خاطره تلخی که در طول چندین سال فعالیتم در سینما وجود دارد، از دست دادن یک بدلکار بود که در سریال در چشم باد به علت بی احتیاطی شخصی جانش را از دست داد، اما بیشتر کارهایم خاطرات خوبی را برایم به جا گذاشته اند؛ من در کارم بسیار جدی هستم و برای آن وقت می گذارم تا جایی که حتی ممکن است گاهی کارگردانی مانند میرباقری هم در آن لحظه از من ناراحت شده باشد اما در نهایت که کار به نتیجه رسیده، از من تشکر کرده است.

دانلود فیلم گفتگو

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.