روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان (روغن آرگان) روغنی است که از هسته میوه درخت آرگان بدست می آید و دارای مواد مغذی و دارویی است. درخت آرگان زمردی از منطقه سوسه مراکش است. در گذشته به زیتالهرجان معروف بود و اکنون به روغن آرگان معروف است.

روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک است که حاوی ویتامین E است. این روغن یک آنتی اکسیدان طبیعی است و ممکن است بر اکسیژن رسانی موجود در آن تأثیر بگذارد.

ترکیبات روغن آرگان
حدود 99٪ روغن آرگان از تری گلیسیرید (اسیدهای اولئیک و لینولئیک) تشکیل شده و 1٪ باقیمانده حاوی ویتامین E ، کاروتنوئیدها ، استرول ها و پلی فنول ها است (1).

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان
روغن آرگان حاوی مقادیر کافی اسیدهای چرب ، ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E ، امگا 6 و 9 ، آنتی اکسیدان ها و اسید لینولئیک است. این روغن در برابر اکسیداسیون روغن زیتون مقاوم است!

1. حاوی مواد مغذی ضروری است
حدود 29 تا 36 درصد اسید چرب موجود در روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 ساخته می شود که منبع خوبی از این مواد مغذی ضروری است.

روغن آرگان عمدتا از اسیدهای چرب و ترکیبات مختلف فنلی تشکیل شده است.
بیشتر روغن آرگون از اسیدهای اولئیک و لینولئیک تشکیل شده است.
اسید اولئیک ، در صورت غیرضروری ، ترکیبی از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان 43-49 است و همچنین یک چربی بسیار سالم است. اسید اولئیک به دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت قلب شناخته شده است. علاوه بر این ، روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است که برای سلامت پوست ، مو و چشم مورد نیاز است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است

درباره ی Ecrbbyio0850

مطلب پیشنهادی

روشهای زیبایی پوست 1

رتینوئیدهای مضر در محصولات چین و چروک پوست شما را حساس کرده است ، پاک …