روغن بادام برای پوست

روغن بادام برای پوست

 

درماتیت ، اگزما یا خشکی پوست
روغن بادام یک مرطوب کننده و نرم کننده عالی برای پوست است و این روغن گیاهی به طور گسترده ای برای درمان درماتیت ، اگزما یا خشکی پوست استفاده می شود. اما چگونه روغن بادام به بهبود این بیماری های پوستی کمک می کند؟

همانطور که می دانید ، مرطوب کننده ها قادر به آبرسانی به پوست هستند و نرم کننده ها پوست را صاف می کنند و ترک های کوچک را پر می کنند. بسیاری از افراد از روغن بادام برای درمان بیماری های شایع پوستی مانند درماتیت و اگزما استفاده می کنند. طبق مجله بهداشت ، به طور کلی شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد مرطوب کننده ها اگزما را بهبود می بخشند.

مطالعه ای در این زمینه نشان می دهد که یک مرطوب کننده حاوی روغن بادام شیرین علائم درماتیت دست را کاهش می دهد.

در همین حال ، مطالعه دیگری نشان داد که نرم کننده های حاوی روغن بادام باعث تسکین خارش و بهبود عملکرد مانع پوستی در افراد مبتلا به اگزمای خشک (صفر) می شوند. اگزمای خشک می تواند باعث خشکی پوست ، ترک خوردگی و خارش پوست شود.

همچنین ، برخی از افراد مبتلا به آکنه اغلب از روغن بادام بعنوان مرطوب کننده علاوه بر داروهای موضعی آکنه استفاده می کنند.

کشش پوست در دوران بارداری
زنان بارداری که نگران کشش پوست خود در دوران بارداری هستند و یا به دنبال راهی برای کاهش خارش مرتبط با این بیماری هستند می توانند شکم خود را با روغن بادام چرب کنند. یک مطالعه نشان داد ماساژ شکم با روغن بادام تلخ می تواند علائم کشیدگی را کاهش دهد.

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که کرم روغن بادام شیرین می تواند علائم کشیدگی پوست و خارش ناشی از این کشیدگی را تا حدودی کاهش دهد. به طور کلی ، شواهد موجود در مورد روغن بادام در مورد علائم بارداری محدود است و برای صحبت با قطعیت باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

ضد پیری و محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش
روغن بادام با از بین بردن چین و چروک پوست می تواند به کاهش علائم پیری کمک کند. برخی از مردم بر این باورند که روغن بادام می تواند به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش کمک کند ، اگرچه شواهد بسیار کمی برای اثبات این موضوع وجود دارد.

سیاهی زیر چشم و روشن شدن پوست
جالب است بدانید که برخی از افراد از روغن بادام برای کاهش تیرگی زیر چشم و استفاده از مقداری از آن در زیر چشم استفاده می کنند. شواهد علمی قابل اعتماد کمی برای اثبات این موضوع وجود دارد ، اما بسیاری از زنان معتقدند که اثرات این روغن مفید را در کاهش حلقه های زیر چشم و روشن شدن پوست تجربه کرده اند.

درباره ی Ecrbbyio0850

مطلب پیشنهادی

روشهای زیبایی پوست 1

رتینوئیدهای مضر در محصولات چین و چروک پوست شما را حساس کرده است ، پاک …